ایمان به خدا

ايمان به خدا، سرچشمه نشاط و مايه موفقيت در هر كاري است. ايمان به خدا،محرك فعاليت و كوشش مثبت در زندگي است. اگر ايمان محكم شود و در اعماق قلب آدمي رسوخ كند، باعث مي شود انسان در تصميم خود قاطع باشد و هرقدر هم تحت شكنجه و فشار قرار گيرد هرگز تزلزلي در اراده و تصميم او به وجود نيايد. امام صادق(ع) مي فرمايند: (المؤمن اَصلَبُ مِن الجبل، تُستَقَلُّ مِنه والمُومن لايستَقلُّ مِن دينه شيء؛1 مؤمن از كوه سخت تر است، از كوه كم مي شود، ولي از دين مؤمن ابداً چيزي كم و كاسته نمي شود.)
علي(ع)
اين مرد بزرگ الهي وقتي تصميم مي گيرد از دينش محافظت كند، جان خود را در راه هدفش تقديم مي كند. بنابراين وقتي متوجه مي شود مشركان مي خواهند شب هنگام پيامبر(ص) را به شهادت برسانند، تصميم مي گيرد براي خشنودي خدا و زنده ماندن پيامبر كه در واقع زنده ماندن دين خدا بود، در بستر پيامبر(ص) بخوابد و جان او را نجات دهد. واقعاً چه چيزي غير از عشق و ايمان به خدا باعث مي شود تا علي(ع) جان خود را در راه تصميمش نثار كند.
يكي ديگر از عوامل تأثيرگذار در قاطعيت،
ايمان و عشق به هدف است. اگر انسان ايمان به هدف پيدا كند، در خواب و بيداري جز صورت هدف چيزي نمي بيند؛ بنابراين با قاطعيت تمام براي رسيدن به آن تلاش مي كند. در واقع ايمان به هدف، عشق و اميد و دل گرمي به انسان مي دهد و مقصد و جهت را براي او روشن مي كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 12 مهر 1393برچسب:, | 22:20 | نویسنده : ♥..ღ ъձгձռ ღ..♥ |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • صدا پاتوق